1 liter water per dag drinken

Vorig jaar had ik me voorgenomen om minstens een liter water per dag te drinken. Ik moet toegeven dat ik het in het begin heel erg moeilijk vond. Maar hoe meer de dagen voorbij gingen, hoe vlotter het water naar binnen ging. Hier toon ik jullie 5 ultime tips! 

Maak het je leuk:DSCF0260

Op Youtube had ik al heel veel keren een “Mason Jar” voorbij zien komen. En dat moest ik natuurlijk ook hebben. We bestelde er dus ook een. Sinds dien drink ik daarin. Wat ik wil zeggen, is dat je gewon een leuk bekertje of flesje moet hebben om je te motiveren om te drinken, te motiveren om dat leuk ding te gebruiken.

Maak een lijstje: DSCF0265.JPG

Lijstjes hebben me altijd geholpen. Ik maak er voor en van alles nog wat. Maar een lijstje kan ook heel handig zijn om water te drinken. Ik maak dagelijks een to-do list waar ik al mijn “to do” van die dag moet doen. Op die zelfde lijst schrijf je dus ook op “1 liter water drinken”. Dat gaat je veel motiveren omdat het gevoel om iets door te schrappen geweldig is. Je krijgt er zo een WOW gevoel van!

Altijd bij de hand:DSCF0266

Een Mason Jar vol water kan je niet meenemen (wat als hij open breekt en er overal water en scherven in je tas liggen?!) maar een flesje water kan je natuurlijk wel mee nemen. Daarom heb ik waar ik ook ga een flesje water bij de hand. Als je in je handtas gaat kijken om je telefoon te nemen bijvoorbeeld ga je dat flesje water zien en ga je zin hebben om te drinken 😉

Wat heb je liever? DSCF0263

Sommige mensen lusten echt totaal geen water. Als je een van die mensen bent (of zelfs niet), raad ik je aan om een smaakje aan je water toe te voegen. Tegenwoordig, kun je heel veel verschillende soorten siropen voor in je water kopen. Er bestaan ook gezondere methodes zoals een citroen of een ander fruit in je water laten weken of persen.

Geef je een beloning:DSCF0268.JPG

Als je al deze tips gevolgd hebt en dat je op het einde van dag een liter water of meer hebt kunnen drinken, beloon jezelf dan. Ik beloon me altijd met een lekker koekje of snoepje in plaats van mijn gewoonlijk fruit.

Hebben deze tips je geholpen? Drink jij veel?

Stay original en tot binnenkort 🙂

Amélie

 

 

Een gedachte over “1 liter water per dag drinken

Geef een reactie

