Sneewman DIY

Kerst en nieuwjaar zijn al weer voorbij maar de winter, die blijft nog bij ons voor een tijdje. Daarom leek het me leuk om een DIY te doen! Ik heb me namelijk laten inspireren van een DIY van op Pinterest en daar m’en eigen versie van gemaakt. 

DSCF0032.JPG

Wat heb je nodig?

DSCF0017

Eerst en vooral heb je een kerst bal nodig.

DSCF0020

Een kous heb je ook nodig.

DSCF0024

Lijm is welkom 🙂

DSCF0018

Als je nog geen witte bal hebt, kan je altijd verf gebruiken.

DSCF0019

Natuurlijk een penceel.

DSCF0025

Je hebt ook een schaar nodig.

DSCF0021

En als laatste, decoratie papier.

Hoe ga je te werk?DSCF0026

Pak eerst je sok, en knip ze ongeveer aan de hiel. Zorg er wel voor dat je het stukje waar je tenen zitten knipt en niet het andere stuk. Snap je?

DSCF0027

Uiteindelijk, krijg je zo iets. Maak je mutsje op maat van je kerst bal.

DSCF0030.JPG

Verf je bal in het wit (als hij nog niet wit is) en laat goed drogen. De mijne heeft toch een goed uurtje moeten drogen.

DSCF0031.JPG

Als je sneewmanetje goed droog is, mag je zijn mutsje met de lijm komen plakken. Ik gebruikte lijm die doorzichtig wordt als hij droogt, als je dat niet hebt, wees er dan heel voorzichtig mee om je DIY niet te verpesten… Ik gebruikte ook een rekker rond de muts om het een “mutsiger” effect te geven.

DSCF0033.JPG

Is je lijm goed droog? Dan mag je hem versieren. Ik heb gekozen voor een klassieke sneeuwman maar dat mag je doen zoals je wilt 🙂

DSCF0035DSCF0032

 

En dit is hem dan! Wat vindt je ervan? Het is niet perfect maar ik vindt het alleszins heel schattig! Verdient zeker een plaatsje in mijn kamer!

Stay original en tot binnenkort 🙂

Amélie x

 

 

 

Geef een reactie

